5km rekord!

Wiiieeehoooo. Min 2 veckors vila och 2 dygns brakfest verkar ha gett resultat. Skämt och sido så satte jag personbästa på 5km. Bestämde mig innan att jag skulle springa jääätte sakta bara för att kunna springa 5km utan att stanna. Behöver det i bakhuvudet för vårruset. Trotts lunken vart det rekordtid. 31min :)

Födelsedags tacos till Alva som fyllde 4år i lördags. Fördelen med viktklubb är att man får äta allt men i viss mängd. Att tacka nej till glassen var inget problem.
Jag har bestämt mig! Nu är det jag som gäller. Fördelen med löpning är att man inte tänker samtidigt som man tänker på allt.
Sista året har jag vänt och vridit på alla mina beslut. 1 miljon ggr minst. Vissa dåliga, vissa väldigt bra.
Jag bestämde mig på löprundan för någon månad sen att jag betalat färdigt för mitt val av kärlek. Kan fortfarande känna dem tusen fjärilarna i kroppen som bubblade upp i mig när han la handen på min axel vid lager datorn på jobbet. När handen snuddade min nacke tänkte jag. Nu jävlar JP sitter du i skiten rejält. Hjärnan har sedan dess talat om att det är fel säkert 1 miljon ggr. Pga en vän, pga jobbet och pga att barnen faktiskt är kusiner.
Hjärtat sa någonting helt annat. Å jag är glad att jag följde mitt hjärta. Man kan ju för i helvete inte leva livet utefter va andra tycker. Jag måste leva mitt liv utefter vad som är bäst för mig.
Jag har fått betala dyrt, och det förtjänade jag. Jag får fortfarande en hel del knivar i ryggen. På ett vis har jag lärt mig att leva med det. På ett annat vis har jag betalat klart.
Fördelen med att börja segla i motvind är att man blir ett jävla bra team på att styra båtjäveln


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0